سنگ گرانیت-انواع

 

سنگ گرانیت یکی از سنگ های پرکاربرد در صنعت ساختمان است زیرا این سنگ به عنوان سنگ پله، سنگ فرش و روکابینتی کاربرد دارد. این سنگ نوعی از سنگ آذرین که دارای بافتی از دانه‌های متوسط تا درشت است و بسته به کانی‌هایِ موجود در سنگ، به رنگهای سفید، خاکستری، پرتغالی، سبز، مشکی، قرمز و غیره یافت می‌شود. این سنگ از سنگین‌ترین سنگ‌ها با چگالی ۲٫۷۵ گرم بر سانتی‌متر مکعب به‌شمار می‌رود.

گرانیت یا سنگ خارا سمبل سختی، مقاومت و دوام است و به راحتی خش برنمی‌دارند و مقاومت آن‌ها در مقابل حرارت بالا می‌باشد و از قابلیت صیقل پذیری بالا برخوردار می باشد  و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود.

سنگ گرانیت و سنگ مرمر مرتبط با آن یکی از قدیمی ترین سنگهای جهان به شمار می رود که تا زمان مصر باستان وجود دارد. امروزه کشورهای صادرکنندگان عمده گرانیت چین، ایران، هند، ایتالیا، برزیل، نروژ، کانادا، ترکیه، اسپانیا و ایالات متحده هستند.

مشخصات سنگ گرانیت

چگالی متوسط ​​گرانیت بین 2.65 و 2.75 گرم در سانتی متر مکعب است، نقطه تحمل فشار آن معمولاً بالاتر از 200 مگاپاسکال است ، و ویسکوزیته آن در نزدیکی STP 3-6 · 1019 Pa / s  است. دمای ذوب گرانیت خشک در فشار محیط 1215–1260 درجه سانتیگراد است.

معادن سنگ گرانیت در ایران

ایران کشوری ثروتمند از لحاظ معادن سنگ است بگونه ای که به بهشت معادن سنگ ساختمانی شهرت دارد. گرانیت که یک سنگ قیمتی است در خراسان رضوی، مشهد، نهبندان، تایبا، آذربایجان شرقی، خرم دره، بیرجند، همدان، مشهد، نطنز، گیلان، طوس، یزد، زنجان، نطنز و …  است و بیشترین تولیدات گرانیت در استان خراسان می باشد.

از سوی دیگر سنگ گرانیت در هر منطقه طرح و رنگ متفاوتی داراست و این امر بزرگترین مزیت برای کشور ایران به شمار می رود که موجب شده است ایران از واردات سنگ های گرانیت بی نیاز باشد.

در دیگر کشور‌های رقیب مانند برزیل و هند تنها یک نوع جنس سنگ و در ایتالیا معادن سنگ فراوانی یافت می‌شود. معادن زیادی  نیز در هند، ایتالیا، برزیل، کانادا، آلمان، سوئد، اسپانیا و ایالات متحده وجود دارد که این کشور ها به صادرات سنگ گرانیت معروف هستند.

مزایای سنگ گرانیت

  • استحکام و مقاومت بالا گرانیت

همانطور که از مشخصات سنگ گرانیت مشاهده کردید، محکم ترین و سخت ترین سنگها است و همین دلیل می توان از آن در مکان های پر رفت و آمد مانند سنگ راه پله است؛ زیرا در اثر رفت و آمد مداوم، دچار سائیدگی نمی شود.

  • مقاومت در برابر حرارت گرانیت

بجز مقاومت در برابر فشار و ضربه، این سنگ در برابر حرارت استحکام بالایی دارد و به همین دلیل از آن برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده می شود؛ تا بدون هیچ نگرانی ظروف داغ بر روی آن قرار گیرد.

  • مقاومت در برابر آب گرانیت

سنگ گرانیت جذب کننده آب نیست و در برابر نفوذ آب مقاوم است و برای ساخت سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کفپوش استفاده می گردد.

  • مقاومت گرانیت در برابر مواد شیمیایی

از سوی دیگر در برابر مواد شیمیایی دچار آسیب نمی گردد و در برابر خوردگی مقاوم است. در کل سنگ گرانیت دارای دوام و طول عمر الایی است.

  • سطح یکدست گرانیت

سنگ گرانیت بر خلاف تراورتن دارای سطحی کاملا یکدست هستند.

  • رنگ های گرانیت

گرانیت از نظر رنگ را به پنج دسته گرانیت شکلاتی، گرانیت مشکی، گرانیت قرمز، گرانیت سبز و گرانیت طوسی تقسیم کرد.

  • تنوع طرح و رنگ گرانیت

سنگ گرانیت با تنوع بالایی از طرح، رنگ و بافت به صورت طبیعی دارای زیبایی منحصر بفردی است. و همخوانی با سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه دارد و با استفاده از آن می توان به طرح های بی نظیر در صنعت معماری دست یافت

  • قیمت مناسب گرانیت

این محصول در مقایسه با سایر نمونه ها از قیمت مناسب تری برخوردار است؛ زیرا منابع آن به وفور در کشور یافت می شوند. همچنین هزینه های مربوط به نگهداری از آن پایین تر می باشد.

  • گرانیت، دوستدار محیط زیست

گرانیت ماده ای خام است که از منابع موجود در طبیعت استخراج می شود و دوام و طول عمر بالایی دارد، از این رو دوستدار طبیعت می باشد.

معایب سنگ گرانیت

سنگ گرانیت علاوه بر مزیت هایی که نام برده شد دارای معایبی نیز هست که بهتر است قبل از انتخاب و کاربرد آن به عنوان مصالح در ساختمان، آنها را نیز در نظر بگیرید.

  • در برخی سورت ها به علت وجود آهن در آن زنگ زدگی به وجود آید.
  • وزن آن بالاست و استفاده از آن بار مرده بر ساختمان وارد می کند.
  • نصب این سنگ به دلیل استفاده از ملات برای چسبندگی، زمان بر است.
  • این سنگعایق حرارتی و صوتی نیست و منجر به هدررفت انرژی در ساختمان می گردد.

معرفی بهترین انواع سنگ گرانیت

همانطورکه گفته شد، ایران ذارای معادن گرانیت جایگاه بالایی است و در سایر کشورها نیز این سنگ موجود می باشد. همچنین این سنگ بر اساس هر منطقه طرح و ساخت و رنگ خاصی دارد که به آن تنوع بالایی بخشیده است. در ادامه به بیان انواعی از سنگ گرانیت خواهیم پرداخت.

967e41d6 c851 4a16 8e07 e9c834d507ac 300x225 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت نطنز

سنگ گرانیت نطنز در دورنگ اصلی مشکی و سفید موجود است. سنگ گرانیت سفید نطنز دارای زمینه ای سفید با دانه بندی مشکی و خاکستری ریز و یکنواخت است که اصطلاحا به آن گرانیت گل پنبه ای گویند. از ویژگیهای گرانیت سفید نطنز میتوان به استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین، یکنواختی و تولید انبوه آن اشاره کرد. و به همین سبب بسیاری از پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی از این سنگ گرانیت برای سنگ فرش و نمای بیرونی و داخلی استفاده مینمایند. گرانیت سفید نطنز به صورت سابیده، فلیم شده، کوبیک و جدول سنگی فرآوری میگردد.

سنگ گرانیت مشکی نطنز دارای رنگ مشکی بوده و استخراج آن از چندین معدن صورت می گیرد. تفاوت سنگ این معادن در تیرگی رنگ آن ها است به صورتی که برخی از آن ها رنگی تیره تر به همراه خطوط سفید و برخی دیگر زمینه نوک مدادی و یکنواخت تری دارند. از ویژگی های این سنگ می توان به جذب آب پایین، مقاومت سایشی بالا، مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و نور آفتاب اشاره کرد.

در فرآیند ساخت و تولید این محصول از اپوکسی به منظور یکنواخت تر کردن رنگ آن استفاده می شود. از جمله پرکاربردترین مصارف این سنگ می توان به استفاده از آن برای سنگ فرش فضای داخلی ساختمان اشاره کرد.

سنگ گرانیت تویسرکان همدان

گرانیت مشکی سرکان دارای تم رنگی مشکی و یکی از خاص ترین گرانیت در ایران است. از ویژگی این محصول می توان به ساب پذیری بالای آن اشاره کرد. این سنگ از رنگ مشکی یکنواخت و مقاومت بالایی برخوردار می باشد و می توان از آن برای سنگ فرش فضای داخلی ساختمان، بدنه راه پله و سنگ پله استفاده کرد. هرچه رنگ این محصول پاک تر و بدون ترک تر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

 

سیز بیرجند4 300x267 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت جنگلی بیرجند

سنگ گرانیت جنگلی بیرجند دارای تم سبز تیره مایل که رگه های زرد و لیمویی در آن پراکنده می باشد. سنگ گرانیت جنگلی بیرجند دارای جذب آب بسیار پائین و مقاومت فشاری بالا است. گرانیت جنگلی بیرجند را میتوان در کلیه فضاهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمود.  این گرانیت برای سنگ فرش و سنگ نما بیرونی و داخلی استفاده مینمایند.

سنگ گرانیت آبی نروژ

گرانیت آبی نروژ یک گرانیت وارداتی است که از کشور نروژ وارد میگردد. این سنگ اغلب بصورت گرانیت اسلب که جزء سنگهای نادر آبی رنگ جهان است از کشور نروژ وارد می گردد. سنگ گرانیت آبی نروژ از قیمت بالایی برخوردار است و مشتریان به دلیل رنگ خاص و زیبایی منحصر بفردش به دنبال خرید آن هستند. کاربرد این سنگ در ساختمان: سنگ کانترتاپ و سنگ صفحه کابینت آشپزخانه، سنگ کف و دیوار لابی ساختمان،  سنگ نما، سنگ کف و دیوار لابی سرویس های بهداشتی، سنگ پله و راه پله  می باشد.

سنگ گرانیت آزول ماکاباس

گرانیت آزول ماکاباس یک گرانیت وارداتی از کشور برزیل است که جزء گرانیت بسیار نادر آبی رنگ جهان است که به صورت گرانیت اسلب و محدود از کشور برزیل وارد می گردد. کاربرد گرانیت آزول ماکاباس: سنگ کانترتاپ و سنگ صفحه کابینت آشپزخانه، سنگ کف و دیوار لابی ساختمان،  سنگ نما، سنگ کف و دیوار لابی سرویس های بهداشتی، سنگ پله و راه پله  می باشد.

سنگ گرانیت اسپراخان

گرانیت اسپراخان سنگی شبه گرانیت با زمینه رنگ صورتی مایل به خاکستری است که ساب پذیری خوبی ندارد. کاربرد سنگ اسپراخان در پایه و پی ساختمان، جدول سنگی، سنگ فرش محوطه، پارک ها و پیاده روها می باشد. سنگ اسپراخان از سنگ های قدیمی است که در آثار باستانی مخصوصا در شمال غرب کشور به وفور استفاده شده است.

سنگ گرانیت اورو متالیکوس

گرانیت اورو متالیکوس دارای زمینه سبز زیتونی است که دارای لکه های طوسی و مشکی پرکلاغی است. گرانیت اورو متالیکوس یک گرانیت وارداتی از کشور برزیل است که به صورت گرانیت اسلب وارد کشور می گردد. گرانیت اورو متالیکوس از قیمت بالایی برخوردار است و مشتریان به دلیل رنگ خاص و زیبایی منحصر بفردش به دنبال خرید آن هستند. کاربرد این گرانیت: سنگ کانترتاپ و سنگ صفحه کابینت آشپزخانه، سنگ کف و دیوار لابی ساختمان،  سنگ نما، سنگ کف و دیوار لابی سرویس های بهداشتی، سنگ پله و راه پله  می باشد.

سنگ گرانیت بازالت

گرانیت بازالت دارای زمینه طوسی یکدست است که دارای خلل و فرج فراوان می باشد و لکه های مشکی کم و بیش در آن دیده می شود. سنگ گرانیت بازالت از معادن ایران استخراج می شود و بصورت گرانیت اسلب، سابیده و چرمی فرآوری می گردد. کاربرد گرانیت بازالت: سنگ نما داخلی، سنگ نما بیرونی، سنگ فرش، سنگ دکوراتیو

سنگ گرانیت بهاره زنجان

گرانیت بهاره زنجان دارای زمینه صورتی کم رنگ با دانه بندی درشت دارد. گرانیت بهاره زنجان از لحاظ دانه بندی شبیه گرانیت خرمدره میباشد با این تفاوت که تم زمینه گرانیت بهاره کمی صورتی  است. در گرانیت بهاره زنجان بعضا حفرات ریزی دیده میشود. مقاومت فشاری این سنگ مناسب بوده و عمدتا در سنگ فرش اماکن عمومی و سنگ پله استفاده میشود. از معایب گرانیت بهاره زنجان ، میزان استخراج محدود آن است و در فصل زمستان استخراج سنگ غیر ممکن میشود

سنگ گرانیت پیچ رد (هلویی) چین

گرانیت هلویی چین دارای زمینه هلویی با دانه بندی درشت و خال های مشکی بصورت منظم در آن پراکنده است. گرانیت هلویی چین یا گرانیت پیچ رد از نوع گرانیت وارداتی است که از کشور چین وارد می گردد و به دو صورت گل ریز و گل درشت می باشد. سنگ گرانیت هلویی یا گرانیت پیچ رد به صورت کوپ و فرآوری شده وارد کشور می گردد.

سنگ گرانیت تن براون

گرانیت تن براون در دو رنگ قهوه ای تیره و روشن است. معدن آن در کشور هند است.

 

046250d2 4428 4915 8e63 54a2b6ee7b3e 300x207 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت خرمدره

سنگ گرانیت خرمدره از چندین معدن استخراج می گردد که هر کدام دارای طیف رنگی خاص خود می باشند. سنگ گرانیت خرمدره با نام گرانیت خرمدره شکلاتی، گرانیت خرمدره طلایی و گرانیت خرمدره صدفی در بازار وجود دارد. بعضی از گرانیت خرمدره دارای خلل و فرج هستند که توسط رزین پر میشود. از ویژگیهای گرانیت خرمدره میتوان به استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین، یکنواختی و تولید انبوه آن اشاره کرد. از این سنگ گرانیت برای سنگ فرش و سنگ نما بیرونی و داخلی استفاده مینمایند. گرانیت خرمدره به صورت سابیده، فلیم شده، سنگ کوبیک و جدول سنگی فرآوری میگردد.

سنگ گرانیت دانه اناری بیرجند

گرانیت دانه اناری بیرجند سنگی سبز تیره مایل به مشکی با دانه های قرمز رنگ شبیه دانه انار می باشد. گرانیت دانه اناری دارای جذب آب بسیار پائین و مقاومت فشاری بالا است. از این گرانیت برای سنگ فرش و سنگ نما بیرونی و داخلی استفاده مینمایند

سنگ گرانیت دلیکاتوس

گرانیت دلیکاتوس  دارای زمینه کرم است که دارای لکه های طوسی و مشکی پرکلاغی است. گرانیت دلیکاتوس یک گرانیت وارداتی است از کشور برزیل که به صورت گرانیت اسلب وارد می گردد. کاربرد گرانیت یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگ فرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

سنگ گرانیت سبز اردستان

گرانیت سبز اردستان دارای رنگ سبز روشن با دانه بندی ریز و یکنواخت و گاها رگه های سفید است. گرانیت سبز اردستان در سنگ فرش فضاهای باز به صورت فلیم شده کار می شود.  این سنگ با نام سنگ سبز شاداب نیز نامیده میشود. گرانیت سبز اردستان به گونه های مختلف فرآوری میگردد از جمله سنگ گرانیت فلیم شده ، سنگ جدولی و سنگ کوبیک

سنگ گرانیت سبز یزد

گرانیت سبز یزد دارای رنگ سبز روشن با دانه بندی ریز و یکنواخت و گاها رگه های سفید است. گرانیت سبز یزد در سنگ فرش فضاهای باز به صورت فلیم شده کار می شود. گرانیت سبز یزد ساب پذیری خوب و جذب آب پایینی دارد. گرانیت سبز یزد به گونه های مختلف فرآوری میگردد از جمله سنگ گرانیت فلیم شده ، سنگ جدولی و سنگ کوبیک.

3c84d3fb 5f73 466d a36f 0a0a452da0f1 1 300x113 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت سفید بروجرد

گرانیت سفید بروجرد دارای زمینه رنگی خاکستری گل پنبه ای است که با نام گرانیت جوکار نیز معروف است. گرانیت بروجرد جذب آب نسبتا بالایی دارد و شباهت زیادی به سنگ گرانیت نطنز و گرانیت سفید تکاب دارد. کاربرد گرانیت سفید بروجرد در کلیه فضاهای داخلی و خارجی مخصوصا مکان های عمومی است که صورت فلیم شده در سنگفرش فضای باز استفاده میشود.  رنگ روشن ، یکنواختی ، مقاومت بالا و تولید انبوه از بارزترین ویژگی های این سنگ است .سنگ گرانیت سفید بروجرد به گونه های مختلف فرآوری میگردد از جمله گرانیت فلیم شده، سنگ جدولی و سنگ کوبیک که هر کدام از این فرآوری ها مصارف خاص خودش را دارد

سنگ گرانیت سفید تکاب

گرانیت سفید تکاب جزء گرانیت های گل پنبه ای با زمینه سفید و دانه بندی خاکستری و سیاه است و شباهت زیادی به گرانیت گل پنبه ای دیگر مانند گرانیت بروجرد،  گرانیت نطنز و  گرانیت زاهدان دارد. این سنگ به صورت فلیم شده در سنگ فرش فضاهای خارجی استفاده می شود.

823e5186 7213 4a8d 8d60 c8860f26ee68 300x214 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت زاهدان

این محصول یکی از روشن ترین گرانیت گل پنبه ای در ایران است. از ویژگی این سنگ می توان به دانه بندی منظم، مقاومت بالا و جذب آب نسبتا پایین اشاره کرد. رنگ آن از گرانیت سفید نطنز روشن تر می باشد. این سنگ از ساب پذیری خوبی برخوردار می باشد و از آن در فضای داخلی ساختمان، پله ها و به عنوان کانتر آشپزخانه استفاده می شود. سنگ گرانیت زاهدان دارای چندین معدن می باشد که مرغوب ترین آن معدن زهی می باشد.

عوامل متعددی بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارند. برای مثال نوع معدن به لحاظ کیفیت و رنگ، ضخامت و ابعاد سنگ و کیفیت فرآوری از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت این سنگ می باشد. هرچه ضخامت و ابعاد سنگ بیش تر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. هم چنین سنگ پاک و بدون غده و روشن نیز قیمت بالاتری نسبت به سایر نمونه ها دارد.

سنگ گرانیت سندلوس

گرانیت سندلوس دارای زمینه قهوه ای تیره با خطوط مشکی و شبیه چوب است.  گرانیت سندلوس یک گرانیت وارداتی از کشور برزیل است که به صورت گرانیت اسلب وارد کشور می گردد. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

سنگ گرانیت سودالیت

گرانیت سبز سودالیت دارای زمینه سبز تیره با هاله های سبز روشن است. گرانیت سبز سودالیت یک گرانیت وارداتی از کشور بولیوی است که به صورت گرانیت اسلب وارد کشور می گردد.

سنگ گرانیت شاهین دژ

گرانیت شاهین دژ با تم رنگی خاکستری مایل به بژ و دانه بندی درشت و تخلخل بسیار کم تمامی ویژگی یک گرانیت مقاوم را داراست. از ویژگیهای گرانیت شاهین دژ میتوان به استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین و یکنواختی آن اشاره کرد. و به همین سبب بسیاری از پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی از این گرانیت برای سنگفرش و سنگ نما بیرونی و داخلی استفاده مینمایند.

سنگ گرانیت صورتی زنجان

گرانیت صورتی زنجان یا هلویی زنجان دارای رنگ صورتی ملایم و گل پنبه ای است که گل های آن صورتی پررنگ هستند. گرانیت صورتی زنجان دارای خلل و فرج کم و جذب آب نسبتا پائینی می باشد و جایگزین مناسبی برای سنگ هلویی یا پیچ رد چین است. گرانیت صورتی زنجان در مقابل عوامل جوی از جمله باران های اسیدی ، سرما و گرما ، مواد قلیایی ، ضربه و فشار مقاومت خوبی دارد. گرانیت صورتی زنجان اغلب بصورت تایل ، طولی  و به گونه های مختلف فرآوری میگردد از جمله سنگ گرانیت فلیم شده ، سنگ جدولی و سنگ کوبیک

ead14fdc 6112 4221 8d79 9b676a6e55e4 300x298 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت قرمز یزد

گرانیت قرمز یزد جزء مرغوبترین گرانیت قرمز (سنگ لاکچری) است که دارای طیف رنگی تیره و روشن می باشد. در بازار بنام قرمز گوجه ای و قرمز سماقی نیز معروف است. این سنگ از جمله مقاوم ترین گرانیت هاست که در برابر مخرب های طبیعی دوام بالایی از خود نشان می دهد و ضد سایش تر از بقیه گرانیت هاست و برای سنگ پله مفید است. در سطح این گرانیت، دانه های سیاه و مایل به قهوه ای و سفید که نشان از سختی بالای گرانیت است به چشم می خورد که به صورت یکنواخت در سطح سنگ پراکنده شده است.

سنگ گرانیت طلایی مهاباد

گرانیت طلایی مهاباد با تم رنگی طلایی و دانه بندی ریز و تخلخل بسیار کم تمامی ویژگی یک گرانیت مقاوم را داراست. از ویژگیهای گرانیت طلایی مهاباد میتوان به استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین و یکنواختی آن اشاره کرد. و به همین سبب بسیاری از پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی از این سنگ گرانیت برای سنگفرش و سنگ نما بیرونی و داخلی استفاده مینمایند. گرانیت طلایی مهاباد به صورت سابیده در ابعاد تایل و طولی فرآوری میگردد.

سنگ گرانیت فیروزه مشهد

گرانیت فیروزه مشهد یک سنگ شبه گرانیت است با طرح و نقش های بسیار زیبا و منحصر بفرد با زمینه رنگ آبی فیروزه ای و خطوط طلایی می باشد.  گرانیت فیروزه مشهد ساب پذیری خوبی ندارد و جذب آب بالایی دارد. گرانیت فیروزه مشهد بدلیل رنگ و طرح منحصربفردش مورد توجه طراحان و مهندسین قرار گرفته و در دکوراسیون داخلی از این سنگ استفاده مینمایند. رنگ فیروزه ای با رگه های طلایی جذابیت این سنگ را به حد اعلا رسانده است. گرانیت فیروزه مشهد یک سنگ صادراتی است که بصورت کوپ خام به کشورهای ایتالیا ، ترکیه و چین صادرات میگردد.

سنگ گرانیت فیوژن فایر

گرانیت فیوژن فایر برزیل جزء سنگ های بسیار زیبا در جهان است که صورت گرانیت اسلب از کشور برزیل وارد میگردد. گرانیت فیوژن فایر برزیل بصورت موج دار و بی موج فرآوری میگردد و اغلب بصورت 60 طولی و سنگ اسلب وارد کشور می گردد. کاربرد گرانیت فیوژن فایر در کلیه قسمتهای داخلی و بیرونی ساختمان است. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما است.

سنگ گرانیت قرمز اردستان

گرانیت قرمز اردستان دارای رنگ قرمز تیره با دانه بندی درشت است که گاها هاله هایی تیره رنگ در آن دیده می شود. گرانیت قرمز اردستان چسبندگی خوبی با ملات ندارد و حتما باید قبل از نصب اسکوپ گردد. گرانیت قرمز اردستان جزء دسته گرانیت قرمز با کیفیت متوسط است و کاربرد آن در دیواره های داخلی و خارجی نما است.

سنگ گرانیت قرمز رنگین کمان

گرانیت قرمز رنگین کمان دارای رنگ قرمز با دانه بندی ریز است با خال های سفید و مشکی که در آن پراکنده است. در درجات ضعیف این سنگ شالی های سفید بیشتر دیده میشود. این سنگ ترکیب بندی گرانیت قرمز یزد را دارد با این تفاوت که شفافیت قرمز یزد را ندارد. گرانیت قرمز رنگین کمان چسبندگی خوبی با ملات ندارد و حتما باید قبل از نصب اسکوپ گردد. گرانیت قرمز رنگین کمان جزء دسته گرانیت های قرمز با کیفیت متوسط است و کاربرد آن در دیواره داخلی و خارجی نما است.

 

سنگ گرانیت کارمن رد

گرانیت کارمن رد دارای تم نارنجی پرنگ و مایل به قرمز با خال های درشت مشکی که بصورت یکنواخت در آن پراکنده است. این سنگ رنگ شده است و خاستگاه این سنگ کشور چین میباشد و اغلب بصورت 60 طولی و گرانیت اسلب وارد کشور می گردد.  کاربرد گرانیت کارمن رد در کلیه دیوار داخلی ساختمان است.

نکته: رنگ این سنگ تزریقی است بدین معنی که این سنگ توسط رنگ، رنگ سنگ تقویت شده است و سنگ های تزریقی در اثر نور آفتاب و شستشو رنگ آن به مرور زمان از بین خواهد رفت.

557c50b0 a236 42d2 9e45 ed4299b30ed5 300x225 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت مراغه

سنگ گرانیت مراغه با تم رنگی خاکستری مایل به بنفش و دانه بندی ریز و تخلخل بسیار کم تمامی ویژگی یک گرانیت مقاوم را داراست. از ویژگیهای گرانیت مراغه میتوان به استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین و یکنواختی آن اشاره کرد. و به همین سبب بسیاری از پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی از این سنگ گرانیت برای برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان مناسب میباشد.

سنگ گرانیت کاهویی بیرجند

گرانیت کاهویی بیرجند دارای رنگ سبز کم رنگ همراه با هاله های زرد و سفید می باشد. سنگ کاهویی بیرجند از جمله سنگ های محبوب سازندگان و معماران است. گرانیت کاهویی بیرجند دارای جذب آب بسیار پایین، مقاومت بسیار زیاد و ساب پذیری خوبی می باشد. گرانیت کاهویی در طراحی سنگ نما خارجی و داخلی جایگاه انتخاب مناسبی است و بدلیل مقاومت بالا در مکان های پرتردد مثل ایستگاه های مترو و ترمینال ها بسیار پرکاربرد است. این سنگ صادراتی اغلب به صورت فرآوری شده یا کوپ خام به کشورهای اروپایی صادر می گردد.

سنگ گرانیت ماسکالو زونه

گرانیت سبز ماسکالوزونه دارای زمینه کرم است که دارای لکه های طوسی و مشکی پرکلاغی است. گرانیت سبز ماسکالوزونه یک گرانیت وارداتی است از کشور برزیل که به صورت گرانیت اسلب وارد می گردد. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

سنگ گرانیت ماگما بلک

گرانیت ماگما بلک برزیل دارای زمینه کرم است که دارای لکه های طوسی و مشکی پرکلاغی است. گرانیت ماگما بلک یک گرانیت وارداتی است از کشور برزیل که به صورت گرانیت اسلب وارد میگردد. کاربرد گرانیت ماگما بلک  کاربرد گرانیت ماگما بلک در کلیه قسمتهای داخلی و بیرونی ساختمان است. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

سنگ گرانیت ماگما گلد

گرانیت ماگما گلد دارای زمینه کرم است که دارای لکه های طوسی و مشکی پرکلاغی است. گرانیت ماگما گلد یک گرانیت وارداتی است از کشور برزیل که به صورت سنگ اسلب وارد میگردد. کاربرد گرانیت ماگما گلد کاربرد گرانیت ماگما گلد در کلیه قسمتهای داخلی و بیرونی ساختمان است. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

سنگ گرانیت مپل رد چین

گرانیت مپل رد یک سنگ وارداتی از کشور چین است. گرانیت مپل رد یک سنگ تزریقی است که برای یکدست شدن رنگ و زیباتر شدن به آن رنگ تزریق می کنند. در صورت استفاده از گرانیت مپل رد در نما این سنگ به مرور زمان در معرض نور خورشید باشد تغییر رنگ خواهند داد. و اغلب بصورت 60 طولی و سنگ اسلب وارد کشور میگردد.  نکته: رنگ این سنگ تزریقی است بدین معنی که این سنگ توسط رنگ، رنگ سنگ تقویت شده است

 

1 300x300 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

سنگ گرانیت مروارید مشهد

گرانیت مروارید مشهد جزء سنگ های گل پنبه ای است با تم خاکستری و دانه بندی ریز سفید و مشکی صدفی است. گرانیت مروارید مشهد دارای جذب آب نسبتا بالا است و سنگ ارزان گرانیت روشن در ایران است. کاربرد آن در سنگفرش پارکینگ، دیواره های داخلی و فلیم شده و سنگ کوبیک آن برای مفروش کردن فضای بیرونی مناسب است. گرانیت مروارید مشهد چنانچه در نمای بیرونی استفاده شود در هنگام بارندگی جذب آب می کند و چند روزی طول خواهد کشید تا به رنگ اولیه بازگردد. گرانیت مروارید مشهد به صورت سابیده، فلیم شده، کوبیک و جدول سنگی فرآوری میگردد.

سنگ گرانیت مشکی الموت

گرانیت مشکی الموت دارای زمینه رنگ مشکی همراه با دانه های سفید است که این دانه های سفید دانه ریز و دانه درشت هستند و هر کدام زیبایی خاصی دارند. گرانیت الموت سنگی است یکدست با جذب آب پایین و مقاومت بالا که قابل استفاده در کلیه فضاهای داخلی و خارجی است و در کنار سنگ های گرانیت گل پنبه ای ترکیب خوبی را بوجود خواهند آورد.

سنگ گرانیت مشکی پیرانشهر

گرانیت مشکی پیرانشهر دارای زمینه رنگ مشکی که گل های سفید در آن پراکنده است. گرانیت مشکی پیرانشهر سنگی است یکدست با جذب آب پایین و مقاومت بالا که قابل استفاده در کلیه فضاهای داخلی و خارجی است و در کنار سنگ های گرانیت گل پنبه ای ترکیب خوبی را بوجود خواهند آورد. این سنگ با نام گرانیت بلک چری در بازار نامیده میشود.

سنگ گرانیت مشکی تربت

گرانیت مشکی تربت دارای رنگ مشکی تیره و یکدست است. معدن گرانیت تربت فعالیت چندانی ندارد و به همین خاطر تولید و فرآوری این سنگ بصورت محدود انجام میشود. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی و سنگ پله ساختمان میباشد.

سنگ گرانیت مشکی تویسرکان

گرانیت مشکی تویسرکان دارای رنگ مشکی تیره و یکدست است که مشخصه آن نسبت به سایر گرانیت های مشکی رنگ خاص آن و دانه های اشکی است که روی سطح سنگ در زاویه نور قابل تشخیص می باشد. گرانیت مشکی تویسرکان جزء گرانیت مشکی مرغوب (سنگ لاکچری) در ایران است.

سنگ گرانیت چایان

سنگ گرانیت مشکی چایان با تم زمینه مشکی تیره و یکنواخت است که شالی های سفید کم رنگ و خال های سفید گاها در آن دیده میشود و یکی از زیباترین و با کیفیت ترین (سنگ لاکچری) گرانیت مشکی کشور سنگ گرانیت چایان است و در صورت فرآوری صحیح انجام پذیرد، زیبایی خیره کننده را از خود بجا می گذارد.رنگ مشکی ، یکنواختی و مقاومت بالای گرانیت مشکی چایان از بارزترین ویژگی های این سنگ است. کاربرد گرانیت چایان  در کلیه قسمتهای داخلی و بیرونی ساختمان است. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم است.

سنگ گرانیت مشکی سرکان

گرانیت مشکی سرکان با تم رنگی مشکی تیره است و یکی از گرانیت های مشکی خاص ایران است. گرانیت مشکی سرکان ساب پذیری خوبی دارد و ساب آیینه ای به خود میگیرد . درجات پایین گرانیت مشکی سرکان دارای خطوط سفید هست. گرانیت سرکان نسبت به گرانیت های مشکی ایران تیره تر است و نسبت به سنگ های گرانیت مشکی وارداتی ارزان تر (سنگ ارزان) میباشد. رنگ مشکی ، یکنواختی و مقاومت بالای سنگ گرانیت مشکی سرکان از بارزترین ویژگی های این سنگ است.

سنگ گرانیت هلویی تایباد

گرانیت هلویی تایباد دارای زمینه رنگ هلویی با دانه بندی درشت است که شباهت زیادی به گرانیت های خارجی دارد. گرانیت هلویی تایباد می تواند جایگزین مناسبی برای سنگ های گرانیت خارجی باشد. نام دیگر گرانیت تایباد، گرانیت پرتقالی اوسان است. این سنگ دارای جذب آب پایین، مقاومت بالا و تخلخل بسیار کم است و در نمای ساختمان، فضاهای داخلی، اماکن اداری، تجاری و مشاعات ساختمان های مسکونی کاربرد دارد. کاربرد سنگ گرانیت تایباد کاربرد گرانیت هلویی تایباد در کلیه قسمتهای داخلی و بیرونی ساختمان است.

feb49c73 e5d0 463b 901f ea4f84789047 300x230 - تا چه اندازه با سنگ گرانیت، پرکاربردترین سنگ ساختمانی آشنا هستید؟

گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت شقایق نهبندان یکی از مرغوب ترین انواع گرانیت می باشد. از ویزگی این سنگ می توان به جذب آب پایین، استحکام بالا و یکنواختی سطح آن اشاره کرد. این سنگ سورت بندی زیادی ندارد و سورت های ضعیف تر آن دارای لکه های سیاه می باشد. این محصول کاربردهای متفاوتی دارد که از جمله می توان به استفاده از آن به عنوان سنگ فرش فضای داخلی ساختمان، بدنه راه پله و سنگ پله اشاره کرد.

این متریال نمونه ای از پرکاربردترین سنگ برای پروژه های اداری و صنعتی می باشد. هرچه این متریال پاک تر و بدون غده تر بوده و از ضخامت بیش تر و ابعاد بزرگ تری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب و برش نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

سنگ گرانیت هلویی خلخال

گرانیت هلویی خلخال دارای زمینه رنگ هلویی با دانه بندی درشت است که شباهت زیادی به گرانیت های خارجی دارد. گرانیت هلویی خلخال می تواند جایگزین مناسبی برای سنگ های گرانیت خارجی باشد. این سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلی و بیرونی ساختمان میباشد.

کاربرد سنگ گرانیت

سنگ گرانیت، سنگی است که در برابر عوامل مختلف از مقاومت خوبی برخوردار می باشد به همین دلیل هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرون ساختمان قابل استفاده می باشد. از جمله کاربردهای آن برای کانتر، کابینت و سینک آشپزخانه، سنگ پله، سنگ فرش، برای محوطه سازی در فضای شهری و شخصی، پیاده رو ها،